3 ingrediënten voor een sterk merk

In drie stappen naar een helder merk

Er is zoveel te lezen over branding en merken bouwen (ik heb wel een stapel boeken voor je :)). Maar je hoeft helemaal niet zelf een merk expert te worden als creatieve ondernemer om toch een sterk merk te kunnen bouwen. Ik heb het werk voor je gedaan. En deel de aanpak op in drie behapbare ingrediënten.

Om een helder merk neer te zetten, die de juiste klanten aantrekt, is er een aanpak met drie aandachtsgebieden:

  1. Brand Soul
  2. Brand Tribe
  3. Brand Style

 

Brand Soul

Definieer en ga aan de slag met de drijvende kracht achter je merk en onderneming. Het vertrekpunt voor elk merk is namelijk een visie. Op je branche, op de wereld, op een uitdaging of aanpak. Een unieke kijk of mening. Soms kun je deze niet 123 definiëren, maar is het een uitkomst van veel denk- en puzzelwerk. Het vereist ook behoorlijk wat zelfkennis.  Maar wanneer je de Brand Soul goed vastlegt heb je een helder kompas en uitgangspunt voor al je (merk)keuzes.

 

Brand Tribe

Krijg je ideale klant in het vizier, die mensen met wie je graag werkt en die echt bij je business passen. Want ook jij wil graag werken met de leukste klanten toch? Je kan ze echter alleen aanspreken als je weet wie je wilt bereiken.

 

Brand Style

Visualiseer en geef vorm aan je merk. Welke stijl en vormgeving past naadloos bij jouw merkverhaal? Welke woorden en look & feel zorgen voor de juiste uitstraling? Het gaat dus voorbij wat je (persoonlijk) mooi vindt, je wilt namelijk dat je merk de juiste uitstraling heeft waardoor het de juiste mensen aanspreekt.

 

Wil je zelf aan de slag om Brand Magic te creëren en je merk te definiëren?  Neem dan hier een kijkje voor het Brand Magic werkboek dat je daarbij kan helpen.

Categories: Studio OCHER
Share:

Leave a comment