Branding inspiratie : oranje-rood als kleur voor je merk

Wat zegt de kleur oranje-rood over je merk

Kleurkeuze zegt heel veel over je merk. Wat dacht je van oranje-rood voor je branding?

De kleur oranje-rood is uitgesproken, warm, fun, grillig, kinderlijk, gelukkig, energiek, actief, gezellig, vriendelijk, gemoedelijk, zelfverzekerd, overtuigend, geanimeerd. Het is een uitgesproken kleur, die de aandacht trekt. De kleur heeft stopping power en staat voor beweging. Warme kleuren als rood en oranje stimuleren ook de eetlust. Vandaar waarschijnlijk de vele restaurant logo’s in de voorbeelden.

Oranje-rood kan ook erg schreeuwend, luid en frivool zijn. Vandaar dat je in de voorbeelden ziet dat kleur gecombineerd wordt met veel ‘neutrale’ kleuren als, wit, grijs en beige.

Oranje-rood is een uitgesproken kleur

Een oranje-rode kleur trekt de aandacht. Het is een krachtige kleur. En kan voor heel veel branches en type bedrijven werken, maar omdat het nogal uitgesproken is, moet het wel bij je passen.

Maak jij gebruik van oranje-rood in je branding en design? Past dat bij je merk? Wat zegt dat over jou? Laat het me weten, vind ik leuk!

Meer lezen over kleurgebruik in branding? Lees mijn eerdere blog over geel in je branding, goud, zwart-Wit , roze en hartjes,authentieke merkenneutrale kleuren of neon kleuren in je branding.   

bronnen: 1 // 2 // 3 // 4 // 5 // 6

Categories: Design Inspiratie
Share:

Leave a comment