Branding inspiratie : wit als kleur voor je merk

Wat zegt de kleur wit over je merk?

Kleurkeuze zegt heel veel over je merk. Wat dacht je van lekker minimalistisch wit?

Wit is puur, stil, clean, eindeloos, duidelijk, efficiënt, lichtgewicht, simpel, etherisch en zuiver. Wit is natuurlijk eigenlijk geen kleur. En juist daarom is het een mooie neutrale basis. Als je voor wit kiest als hoofdkleur voor je merk en in branding, dan zorgt deze lichte en naturelle basis dat alle aandacht gericht wordt op materiaal- en vormgebruik.

Het nadeel van wit kan zijn dat het koud, klinisch en koel kan overkomen. Dat ligt eerlijk gezegd heel erg aan materiaal en typografie gebruik. Een mooi voorbeeld van een merk dat wit tot geheel eigen heeft verheven is The White Company Londen. In de brand story van The White Company kun je lezen dat het merk gecreëerd is uit een behoefte om mooie simpele, luxe producten te creëren zonder schreeuwende kleuren die zo in een luxe designer store kunnen liggen, maar zonder het bijbehorende prijskaartje. Goed uitgevoerd in mooi design kan wit dus heel ingetogen luxueus zijn.

Dat zie je in de inspiratie voorbeelden ook aan de verpakking van Rodin en Korner. Een combinatie met licht warm grijs, maakt wit minder kil, zoals bij Whistles.

Voert wit de boventoon in je branding en design? Past dat bij je merk? Wat zegt dat over jou en het merk? Laat het me weten, vind ik leuk!

Meer lezen over kleurgebruik in branding? Lees mijn eerdere blog over geel in je branding, goud, zwart-Wit , roze en hartjes,authentieke merkenneutrale kleuren of neon kleuren in je branding.   

bronnen: 1 // 2 // 3 // 4 // 5 // 6

Tags: ,
Categories: Design Inspiratie
Share:

Leave a comment