Inspiration boost : creëer je visie door naar binnen te kijken

Laatste maand van het jaar, tijd voor visie

Zo aan het einde van het jaar ben je vaak druk met afronden van projecten en werkzaamheden, en de feestdagen waarschijnlijk. Maar het is vaak ook een tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar. De lijstjes van het beste van 2014 vliegen me om de oren. Naast terugkijken op wat er goed ging het afgelopen jaar of wat verbeterd kan worden, is het ook een mooie tijd om vast vooruit te kijken. 2015 een nieuw jaar staat voor de deur. Wat gaat het je brengen als ondernemer?

Terug naar de basis: je waarom, visie en missie

Je visie wordt pas duidelijk als je in je hart kijkt. Wie naar buiten kijkt droomt, wie naar binnen kijkt wordt zich bewust. – Carl Jung

Ik ben erg geïnspireerd door deze quote van Carl Jung. Je waarom, je visie en ambitie zijn je basisonderdelen van je businessplan en merk. En ik ben zelf erg van het dromen en plannen maken. Maar de echte kern en drive van een creatief ondernemer zit van binnen. En december is voor mij een mooie tijd om daar even bij stil te staan. Door even de tijd en rust te nemen, bij mijn eigen drive en ambitie. Bewust worden van wat ik echt wil, wensen en verlangens.

Tijd om echt even stil te staan

Dus vandaag ben ik mijn planning tot oudjaar aan het maken, en maak ik bewust tijd en ruimte om naar binnen te kijken en de rust te nemen.  Doe jij dat ook?

 

Categories: Merkstrategie
Share:

Leave a comment