Moodboard voor merkdesign: zacht, aandachtig en met textuurMoodboard for branding: soft attention

Moodboard als vertrekpunt voor merkdesign

Dit moodboards is de eerste stap in het ontwikkelen van een merkdesign voor een sieradenlabel. Zacht kleuren, beetje pit, textuur en aandacht zijn de uitgangspunten. Het moodboard is het resultaat van het fijnslijpen en combineren van twee eerdere moodboards. En daarom werken moodboards zo goed in een project om een nieuw logo of huisstijl te ontwikkelen. Want de combinatie van beelden, kleuren en textuur communiceert lekker. Ik kan samen met de opdrachtgever heel lang praten dat het design een bepaalde zachtheid moet uitstralen, maar door middel van plaatjes en een moodboard kunnen we samen checken of we hetzelfde verstaan onder zachtheid. In het moodboard leg ik ook een zoekrichting vast voor de lettertypes. In dit geval een combinatie van script lettertypes en strakke en stoere sans serif lettertypes.

What do you think?

 

Moodboard for branding: soft attention

This moodboards is the starting point of the branding for a jewelry designer. Soft colors and texture, combining script with sans serif fonts. It is my starting point for logo development, so stay tuned.

 

Categories: Moodboards
Share:

Leave a comment