Inzicht in je merk: face of brand en base of brand

Het ‘gezicht’ van je merk komt voort uit de basis

Vandaag wilde ik even stilstaan bij een mooi model, dat heel goed te twee dimensies van een merk benadrukt. Oftewel in het engels: the face of your brand and the base of your brand. Als je aan de slag gaat met het design, de vormgeving of het logo voor je merk, zorg dan dat voortkomt en gebaseerd is op de basis. De basis van je merk gaat over het waarom van je onderneming, je visie, droom, missie en de belofte aan je klanten. Ook je manier van zakendoen en ondernemen, je persoonlijkheid en waarden vormen het fundament. En dat moet het uitgangspunt zijn als je aan de slag gaat met het gezicht van de onderneming. Je producten, diensten en services, moeten een logisch gevolg zijn, je naam, logo, verpakking, huisstijl en website moeten weerspiegelen waar je onderneming in de basis voor staat.

Een goede check: passen face en base nog bij elkaar?

En ook kan het een mooie check zijn. Kijk een naar al je communicatie materialen, je website, je producten, weerspiegelen zij de visie en missie van je onderneming? Is je doel van je onderneming in de loop van de tijd verschoven, heb je je doelen bijgesteld, kijk dan ook naar het gezicht van je merk, past dat nog wel bij je? Of is het misschoen tijd voor een rebranding?

Meer lezen over een merk bouwen? Download dan hieronder 50 Branding & Marketing tips. Fijn weekend!

[ois skin=”e-book inschrijving blog “]

 

 

 

 

 

Categories: Merkstrategie
Share:

Leave a comment