To brand or not to brand is not even a question

To brand or not to brand is not even a question

Waarom Branding nuttig en nodig is

De laatste dag voor een weekje vakantie en ik zit in een soort vrijdagochtend overpeinzingVaak voel ik de noodzaak om uit te leggen en toe te lichten waarom branding nuttig en nodig is. Ik voel bij een deel van ondernemers een soort sceptische en soms zelf cynische houding ten opzichte van marketing. “Dat is toch hetzelfde als promotie, of branding dat is toch opgeklopte lucht?”. Maar laten we het eens omdraaien. Eigenlijk is het helemaal geen vraag. Het al dan niet ‘branden’ van je werkzaamheden en onderneming gebeurt namelijk altijd.  Of je nu onder je eigen naam werkt als professional of freelancer of je eigen onderneming bouwt.

Je kiest namelijk een naam. Je hebt een visitekaartje of een website. Je hebt al een (bewust of misschien onbewust) keuze gemaakt in je uitstraling naar de wereld. En mensen kennen en herkennen je, je staat bekend om bepaald eigenschappen. Een merk En als je dan toch een merk hebt, dan kunnen we er maar beter een feestje van maken. Een merk waar je voor staat, die energie geeft, waar je trots op bent en die sturing geeft aan je toekomst en keuzes. En dat de juiste klanten aantrekt.

Dus of je aan branding moet doen is de vraag niet

Want dat gebeurt bijna als vanzelf. De vraag is: wil je actief aan het stuur staan? Wil je actief sturing en inhoud geven aan het merk? Nou?

Iets om over na te denken.

Happy weekend!

Categories: Merkstrategie
Share:

Leave a comment