Inspiratie: ‘Neon Branding’

Colorinspiration

Inspiratie: ‘Neon Branding’

Kleur kan echt persoonlijkheid geven aan een merk

Of de persoonlijkheid van een merk heel goed visueel maken. En neon geel doet precies dat. Deze kleur is echt de trend in de mode op dit moment, en niet voor niets. Het is een levendige kleur die  erg opvalt. (Het schreeuwt kijk naar me, kijk naar me!). Organisaties en bedrijven gebruiken vaak geel in hun branding, maar met verschillende redenen. Als je je afvraagt of geel een goede kleur is voor je bedrijf, kun je kiezen voor geel als je geassocieerd wil worden met … Energie / Fantasierijk / Nieuwsgierig / Warmte / Zon / Vrolijk / Speels / Spontaan

Neon geel is nog specifieker. Neon geel schreeuwt om aandacht te krijgen. Ik denk dat het echt goed werkt als een signaal kleur in een meer neutrale kleursetting (bv grijs, wit, bruin, zwart)  zoals in bovenstaande  voorbeelden. Het nadeel van deze kleur is dat het zeer  mode-trend gevoelig is en de kleur kan dus achterhaald voelen binnen een paar jaar. Het gebruik van de kleur moet dus weloverwogen zijn en echt bij het merk passen (ook over een paar jaar!).

Maak jij gebruik van een opvallende kleur in je branding en design? Of spreekt neon geel je heel erg aan? Wat zegt dat over jou?

1&2 // 3&4 // 5&6

Wil je op de hoogte blijven?

Lees verder