Wat is branding

Merkstrategie

Wat is branding

Branding is een werkwoord en betekent bewust bouwen aan een merk

Ik hoor nog wel eens “Ik heb geen merk nodig” van sommige ondernemers.

Maar als je geen merk hebt, dan ben je zelf je merk. Want om eerlijk te zijn is iedereen een merk. Je merk is je identiteit, waar je voor staat, waarom je onderneming bestaat, hoe je zaken doet, je persoonlijkheid en je reputatie:  het beeld dat (mogelijke) klanten van je hebben.  En waarom is dat zo belangrijk? Omdat bijna alle aankopen op basis van emotie gemaakt worden.

Maakt je merk duidelijk waar je voor staat? 

En waarin je anders bent dan je concurrenten? Dus de vraag is triggert je merk de juiste emotie? Raakt het de juiste snaar bij klanten? Is helder wat je doet, of wat je te bieden hebt en zorgen alle elementen, tastbaar en niet tastbaar ervoor dat je de aandacht en interesse van je klanten weet te pakken?

Is het een kloppend verhaal?  Dit bepaalt voor een groot deel of je succesvol bent.

  • – Weet jij waar je merk voor staat?
  • – Bouw je bewust aan je merk?
  • – Klopt de gehele ervaring voor klanten?

Ik ben benieuwd naar jullie vragen en ervaringen!

Alvast meer lezen waarom een merk bouwen je kan helpenIn een volgende blog ga ik in op hoe je aan de slag kan met het bouwen van je merk. Hou deze blog dus in de gaten! 

 

Wil je op de hoogte blijven?

Lees verder